۱۶ آبان ۱۳۸۹، ۱۵:۰۰

ماکنعلی:

273 مدرسه قرآنی در لرستان فعالیت می کنند

273 مدرسه قرآنی در لرستان فعالیت می کنند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان از فعالیت 273 مدرسه قرآنی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، علی ماکنعلی ظهر یکشنبه در جمع مدیران مدارس قرآنی استان در سخنانی اظهار داشت: راه اندازی مدارس قرآنی به عنوان یکی از اقدامات مهم وزیر آموزش و پرورش در راستای تحول بنیادین، با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و مانوس کردن آنان با قرآن در جهت تقویت بنیانهای دینی و اعتقادی بوده است.

وی تربیت اسلامی و دینی را یکی از رسالتهای مهم آموزش و پرورش خواند و بیان داشت: باید برنامه ریزی شود که خروجی آموزش و پرورش افرادی متدین، دین باور، قانونمند و جامعه پذیر باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان احیای قرآن در مدارس را موجب ارتقای علم و دانش در نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: کار مدیران مدارس قرآنی به عنوان یک کار ماندگار در دوران مدیریت آنها ثبت و توشه آخرت خواهد شد.

ماکنعلی موفقیت در رسیدن به اهداف مدارس قرآنی را در گرو چند عامل دانست و گفت: اولین گام تلاش در جهت ایجاد تغییر نگرش در مدیران، مربیان و معلمان و خانواده هاست.

وی دلسوزی و عشق و علاقه مدیران مدارس، استفاده از مربیان زبده قرآن، تعامل با دستگاههای فرهنگی و ایجاد انگیزه با استفاده از برنامه های متنوع به منظور جذب حداکثری دانش آموزان را از اقدامات مهم در تحقق هدف ایجاد 273 مدرسه قرآنی در این استان ذکر کرد.

امام جمعه شهرستان سلسله نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی پس از ناکامی در جنگ نظامی و اقتصادی این بار هجمه گسترده فرهنگی را در پیش گرفته اند، بیان داشت: در این جنگ فرهنگی، دشمنان هویت دینی و انقلابی جوانان را هدف قرار داده اند.

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد افزود: برای مقابله با این توطئه دشمنان هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان را با قرآن مانوس کنیم بیشتر موفق خواهیم شد که در این راستا راه اندازی مدارس قرآنی یک اقدام بزرگ و موفق است.

کد خبر 1186832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha